Whole Food Plant-Based eetdagboek #3

Gepubliceerd op 10 november 2020 om 09:30

 

Hier is het 2e eetdagboek van Trientje alweer online, wat gaat de tijd snel zeg. Peter plaatste vorige week zijn eetdagboek en ondanks dat we onder een dak wonen, zijn we toch ook wel heel verschillend in wat we lekker vinden en wat we eten. We denken wel altijd na over ons eten en vooral als we ergens anders zijn merken we dat niet iedereen dat doet en dan kan ik me soms echt verbazen wat anderen zomaar op eten. Niet vanuit veroordelende blik, maar echt verbazing en dan vooral als ik bedenk dat ik zelf ook een groot deel van mijn leven zo heb geleefd. Gelukkig zijn tijden nu veranderd en ik hoop je dan ook te inspireren met mijn eetdagboek! Ben je trouwens al lid van onze Facecbookgroep Healthy Vegan? Daar delen we ook regelmatig lekkere recepten en andere healthy nieuws!

ONTBIJT


Ik ontbijt zeer regelmatig met havermout, nog niet eens omdat ik het zo lekker vind als ik eerlijk moet zijn, maar omdat het heel voedzaam is. Daarbij heel lekker met fruit en als je ons al wat langer volgt, weet je dat ik erg hamer op fruit bij het ontbijt en dit is een ideale manier.

Het voordeel van havermout is dat het langzaam energie afgeeft waardoor je de hele ochtend lekker energie hebt. Over die banaan heb ik ook al heel vaak iets verteld :) Mocht je het verhaal nog niet kennen, lees dan deze blog even

Ik heb het verder belegd met walnoten en RAW cacaonibs.

LUNCH

Ik heb vandaag een volkoren speltboterham geluncht en ik heb het belegd met zelfgemaakte hummus en lekker veel rucola en nog een flinke pluk kiemen.
Rucola is gezond, bevat lekker wat calcium en ik vind het gewoon ontzettend lekker. Peter daarentegen houdt totaal niet van rucola, dus ja dat is wel een beetje persoonlijke smaak. 

Ik hou ook van een boterham met 100% pindakaas en heel veel rucola, maar die smaak deelt hier thuis ook niemand met me. Dus misschien ben ik een beetje vreemd. De aardappelsalade hebben we al eerder zelf gemaakt en daar heb ik het restantje van opgegeten, maar uiteraard ook allemaal pure ingrediënten. 

AVONDETEN

Voor het avondeten had ik eigenlijk 2 dingen en ik ben gewoon vergeten er een foto van te maken, daarom zie je hier de foto's die we hadden gemaakt voor het recept zelf. 

Het champignon-stroganoff potje is een recept die deelnemers van de gratis online Masterclass Healthy Vegan krijgen. De smaak is echt heerlijk, ik hou daar enorm van en we maken momenteel heel veel nieuwe foto's, want he daar was de site wel aan toe en ja dat betekent veel lekkers te eten. We gooien niets weg, vriezen het in voor later of maken een extra restjesdag om datgene op te eten wat niet lekker blijft als je het invriest.

 

Je kunt nog deelnemen trouwens aan de gratis Masterclass, morgen en donderdag geven we ze nog een keer! Klik hier voor alle info

Ik at het stroganoff potje samen met de spruitjes-pastinaak stamppotje en in mijn eerste eetdagboek schreef ik al dat ik gek ben op spruitjes. Dus het was natuurlijk niet zo gek dat dit mijn avondmaaltijd zou worden. Het was trouwens ook een heerlijke combinatie met de stroganoffsaus en het stamppotje.

Dit stamppotje staat trouwens op de site  en weet je wat zo leuk is? We hebben deze in januari al geplaatst, maar momenteel wordt het weer vaak bezocht. Heb je het recept nog niet gezien? Check het dan hier!

TUSSENDOORTJE

Mijn tussendoortje is eigenlijk best saai, want dat is praktisch altijd een smoothie met veel fruit. Ik ben niet zo van de krachtpatser smoothies, dus het zijn altijd smoothies met lekker veeeeel fruit! Als Demi thuis is dan zegt ze ook altijd zo lief, mama om 10.00u is het smoothie tijd he? Dat klopt! De kinderen zijn allebei heel gek op smoothies. Jip wil momenteel niet zoveel 'goeds' eten, maar een smoothie slurpt hij zo leeg. 

 

 

 

 

Volg je ons al?


« 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.