Whole Food Plant-Based eetdagboek #2

Gepubliceerd op 3 november 2020 om 09:15

Vandaag het eetdagboek van Peter, hij eet ook Whole Food Plant-Based en dat heeft hem veel gebracht, zoals hij al eerder in deze blog schreef

Ik hou van eten en vind het belangrijk dat ik lekker en smaakvol kan eten, maar inmiddels ben ik ook zover dat gezond eten belangrijker is dan ooit. Ik heb in veel opzichten mijn gezondheid terug en dat is veel waard. De foto's die zijn gemaakt zijn gewoon puur zoals het is, niet mooi aangekleed. 

ONTBIJT

Net als Trientje vind ik het ontbijt een heel belangrijke maaltijd. Ik wissel veel af wat betreft ontbijt, ik ben ook dol op havermout en de bananenpannenkoekjes vind ik ook erg lekker, maar deze dag heb ik een chiazaadpudding met rauwe cacao gemaakt. Super handig omdat ik dit de avond van te voren heb gemaakt en dan alleen nog in de ochtend lekker vers fruit hoef toe te voegen.

Dus als je in de ochtend snel moet en weinig tijd hebt voor je ontbijt, dan is dit het perfecte ontbijtje. Demi zit 10 km verderop op school en daardoor heb ik lang niet altijd heel veel tijd voor het ontbijt, dan is dit een heel makkelijk ontbijtje! Chiazaad is onder meer rijk aan eiwitten en omega 3 vetzuren, je doet er goed aan ze wel eerst even te malen.

Ik eet veel bananen op een dag, we eten met zijn allen zo'n 1,5 tot 2 kilo bananen per dag. We schreven er eerder al een blog over, waarom bananen eten zo goed is

 

LUNCH

 

 

Wij lunchen zelden met brood, omdat de lunch een hele fijne manier is om lekker veel voedingsstoffen binnen te krijgen. Ik varieer ook enorm met wat ik lunch, maar deze dag heb ik de zelfgemaakte quesedilla (zonder kaas) gegeten, dit recept hebben we gisteren geplaatst op de site. Heb je het nog niet gezien, dan kun je het hier vinden.

Het 'gehakt' gedeelte is super lekker geworden. We hebben van dit gerecht dan ook met hele gezin genoten. Het is een zeer voedzame lunch, waardoor ik de hele middag lekker vol heb gezeten. Fruit is voor mij heel belangrijk, dus ik eet eigenlijk elke maaltijd nog een stuk fruit (soms wel 2) en bij deze maaltijd heb ik nog mango gegeten.

 

AVONDETEN

Mijn avondmaaltijd was nasi en nasi kan voor mij niet zonder pindasaus, dus die heb ik zelfgemaakt en dat is echt heel makkelijk en ik gebruik dan 100% pindakaas. De pindasaus ziet wat witjes, dat komt deels door de foto, maar het is zo lekker. Ik schep dat dan door mijn nasi heen en lekkerder wordt de nasi niet voor mij. 

Bij avondeten heb ik nog een appel gegeten en na het avondeten eet ik niet meer, want net als Trientje eet na het avondeten niet meer tot aan het ontbijt en dat is niet alleen goed voor je gezondheid, maar je voelt ook echt dat het goed is voor je lichaam. Ik slaap veel rustiger, heb veel minder last van mijn darmen en dat alleen door na de avondmaaltijd niet meer te eten.  

TUSSENDOORTJE

 

Ik had vandaag niet zoveel tussendoortjes, maar heb een heerlijke smoothie gedronken gemaakt van frambozen, cranberrys en bosvruchten. Daarnaast zit ook hier een banaan in en een lekkere hele limoen.

Een verfrissende combinatie en ook wat betreft smoothies wissel ik graag af, de ene dag een verfrissende zoals deze en een andere dag een stevige met bijvoorbeeld spinazie 

Doordat de quesedilla lekker heeft gevuld heb ik in de middag geen tussendoortje gegeten, want ik had de hele middag door lekker energie!

Ik vond het heel leuk om een dag mijn eten bij te houden voor jullie, volgende week is er weer een nieuw eetdagboek van Trientje en de week erop ben ik er weer met een dag hoe ik eet. 

 

 

 

VOLG JE ONS AL?


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.