Print Friendly, PDF & Email

In mijn vorige blog (klik hier) heb ik je uitgelegd wat Human Design is en wat de energietypes inhouden. In deze blog ga ik je meer vertellen over voeding en leefstijl. Toen ik Human Design ontdekte was ik heel nieuwsgierig naar wat je chart je kan vertellen over leefstijl, voeding en diëten. Toen ik mij hierin ging verdiepen ging er een wereld voor mij open en wist ik zeker dat ik dit met veel meer mensen wilde delen, daarom ga ik je in deze blog daar meer over vertellen. Als diëtist en leefstijlcoach weet ik als geen ander hoeveel verschillende visies er zijn rondom gezond leven, voor mij heeft Human Design daar een hele andere kijk op gegeven.

Binnen Human Design wordt voeding gezien als iets wat je kan helpen om meer je authentieke zelf te worden. Vaak wordt er gedacht dat we allemaal hetzelfde zijn en hetzelfde nodig hebben. Human Design laat zien dat ook met voeding er geen one-size-fits-all aanpak is.

Het is echt belangrijk dat jij ontdekt welke voeding bij jou past omdat binnen Human Design voeding wordt gezien als informatie wat je in je lichaam stopt.; Als deze informatie niet klopt raak je uit balans en lek je energie. Het kan je dus dichter bij jezelf brengen of juist verder weg van jezelf.

Wat ons hierin tegenhoudt is dat we super geconditioneerd zijn als het gaat om eten. Bij alles wat we eten hebben we een oordeel of het wel of niet goed voor ons is en luisteren we dus niet naar ons lijf. We maken dan keuzes op basis van angst. Het is dus heel belangrijke om los te komen van eetregels.

Begin met een informatie detox en ga ontdekken wat jouw lichaam nodig heeft.

Om je alvast op weg te helpen zal ik wat voeding en leefstijl tips delen per energietype. Onthoudt wel dat je pas echt kan ontdekken wat voor jou werkt als je iemand goed naar je chart laat kijken.

Leefstijl volgens Human Design

Generator

  • Met voeding mag jij leren luisteren naar je onderbuik.  Stel jezelf de vraag: wil ik vandaag ontbijten met havermout? Voel dan wat je onderbuik zegt, ja of nee?
  • Het is belangrijk dat jij elke dag beweging zoekt waarmee jij je energie kwijt kunt. Doe je dit niet dan zal je moeilijk in slaap vallen en onrustiger zijn.
  • Voldoende lichamelijke beweging is voor jou heel belangrijk! Doe je dit niet, dan zul je zien dat je veel onrustiger slaapt.
  • Rustmomenten. Als generator vind je het waarschijnlijk lastig om elke dag rustmomenten in te plannen. Als jij meer beslissingen zou willen maken vanuit jouw design zullen juist die rustmomenten daar bij helpen. Voor jou kan een powernap super goed helpen!
  • Ga pas naar bed als je moe bent.


Manifesting-generator

  • Hoewel jij veel energie hebt is het niet onuitputtelijk en daar zit jouw valkuil, te lang willen doorgaan zonder rust. Rustmomenten zijn dus ook zeker belangrijk.
  • Hou je niet teveel vast aan één specifiek dieet, want wat voor jou nu werkt hoeft volgende week niet te werken. Geef jezelf de ruimte om daarin te experimenteren.
  • Jouw interesses kunnen per week heel anders zijn en dus is een jaarabonnement op een sportschool geen slim idee.
  • Zorg voor voldoende beweging op een dag. Teveel stilzitten werkt niet voor jou.
  • Accepteer dat anderen dingen anders doen en niet zo snel kunnen handelen als jij dat kan.


Projector

  • Voldoende slaap is voor jou heel belangrijk. Probeer daar een ritme in te vinden.
  • Ga naar bed voordat je moe bent en zorg dat je voor het slapen nog even kan ontladen. Lees een boekje of doe iets anders om te ontspannen (zonder scherm).
  • Eet zo natuurlijk mogelijk en zo minder mogelijk bewerkte producten. Meerdere eetmomenten per dag werkt voor jou goed.
  • Rustige vormen van beweging werkt het beste voor jou.

Manifestor

  • Eigenlijk kan ik voor de Manifestor heel kort en krachtig zijn: Jij mag doen waar jij je goed bij voelt.
  • Voeding met fun en magisch zijn voor jou en niemand moet jou vertellen wat wel of niet gezond is.
  • In de avond ontladen voor het slapen gaan is voor jou als Manifestor heel belangrijk. Vaste slaaptijden werkt voor jou daarentegen vaak averechts.
  • Jij bepaald. Hoe meer jij loskomt van alle regels, hoe meer jij gaat voelen wat jouw lichaam nodig heeft.

Reflector

  • Jouw omgeving is mega belangrijk en zal dus altijd je focus op mogen liggen. Hoe leven de mensen om jou heen? Zijn zij een goed voorbeeld of juist niet?
  • Eet zo natuurlijk en onbewerkt mogelijk. Je ziet vaak dat veel Reflectors zelf de keuze maken om vegan te eten.
  • Zoek rustmomenten alleen op in de natuur en (als de mogelijkheid daar is) slaap alleen.
  • Alleen sporten kan goed voor jou werken.

Het gevaar met alles willen weten over gezonde voeding is dat we onszelf gaan saboteren met maken van de juiste keuzes voor ons lijf. Als mens hebben we de angst dat als we niet druk genoeg bezig zijn met nadenken over gezonde voeding dat we dan ook niet gezonde keuzes kunnen maken.

Voeding hoeft geen ding te zijn waar je altijd maar over na moet denken. Je mag vertrouwen dat je lijf echt weet wat het nodig heeft. We zoeken veel te veel naar de antwoorden buiten onszelf, in plaats van in onszelf. De enige detox die je nodig hebt is een informatie detox.

Als je echt dieper in je eigen voeding en leefstijl wil duiken is het belangrijk om te realiseren dat iedereen anders is dit slechts een algemene omschrijving is. Neem mee wat goed voelt en wat voor jou werkt en laat mij vooral weten hoe dat bevalt. Klik hier voor de website van Daphne

Meer interessante weetjes over Human Design? Kijk dan op de Instagram pagina van Daphne. 

Volg Daphne

Low-budget tips inclusief 4 recepten.
Vraag het helemaal GRATIS aan!
Klik hier!

Nee, dank je wel!

Pin It on Pinterest

Share This